Кел, балалар, оқылық!

Балалар! Бүгін біз керемет адамның шығармашылығы туралы сөйлесетін боламыз қазақ педагог-ағартушысы, қоғам қайраткері, жазушы, бір Қазақ жазуының негізін қалаушылардан — Ыбрай Алтынсарин.

Бір құдайға сиынып,
Кел, балалар, оқылық ,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Істің болар қайыры
Бастасаңыз алдалап,
Оқымаған жүреді
Қараңғыны қармалап.
Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Оқысаңыз , балалар,
Шамнан шырақ жағылар,
Тілегенің алдыңнан
Іздемей-ақ табылар.

Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Мал дәулеттің байлығы,
Бір жұтасаң жоқ болар,
Оқымыстың байлығы,
Күннен- күнге көп болар,
Еш жұтамақ жоқ болар.
Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Сиса көйлек үстіңде
Тоқуменен табылған...
Сауысқанның тамағы
Шоқуменен табылған...
Өнер- білім бәрі де
Оқуменен табылған.
Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Надандықтын белгісі -
Еш ақылға жарымас.

Жайылып жүрген айуандай
Ақ, қараны танымас.
Аяңшыл ат арымас,
Білім деген қарымас...
Жөн білмеген наданға
Қыдыр ата дарымас.
Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Оқу деген шыны - ды,
Тұрған сайын шыныққан...
Оқу білген адамдар
Май тамызған қылыштан...
Білмегенді білуге
Есті бала тырысқан,
Есер бала ұрысқан.
Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...
Әлпештеген ата - ана
Қартаятын күн болар.
Қартайғанда жабығып,
Мал таятын күн болар.
Ата - енең картайса -
Тіреу болар бұл оқу,
Қартайғанда мал тайса
Сүйеу болар бұл оқу.
Кел, балалар, оқылық,
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық...

Оқу білген таниды
Бір жаратқан құдайды,
Танымаған құдайды
Не ғылғанда ұнайды?
Шырағым абай болгай деп,
Ата - енең жылайды,
Баладан қайыр болмаса,
Баланы неге сұрайды.

Ыбырай Алтынсаринның сүреті

Ыбырай Алтынсарин

1841-1889

16 пікір

Гульсым

Бұл өлең білім мен өзін-өзі жетілдірудің маңыздылығы туралы айтады. "Келіңіздер, балалар, оқыңыз" деген сөзді қайталау оқу мен оқудың құндылығын көрсетеді, ал тоқу туралы айту қолыңызды пайдалану және өнімділік идеясын көрсетеді.

Әсел

"Кешіріңіз" және "Мен білмеймін" тіркестерін қосу сөйлеушінің өз білімінің шектеулігін мойындайтынын және оқуға деген көзқарасында кішіпейіл екенін көрсетеді.

Сауран

"Қараңғылық кетті" сілтемесі білім мен білім ағартушылық пен түсіністік әкелетінін білдіреді.

Ернар

"Шам шамдарының" бейнесі білім мен оқытудың өздігінен құрылатындығын, түсінудің бір бөлігі екіншісіне әкелетінін көрсетеді. Ірі қара малдың байлығын ғалымның байлығымен салыстыру қызықты және шынайы байлық материалдық игіліктерден емес, білім мен түсініктен туындайды деген идеяны көрсетеді.

Мадина

"Сиса көйлектері" мен "қырыққабат тағамдары" туралы айту өлеңге мәдени байлық сезімін береді және білім беру дәстүр мен тарихқа деген құрметті Оята алатынын көрсетеді. "Көркемдік білім-бәрі" деген тіркес оқыту тек ақпарат алу ғана емес, сонымен қатар шығармашылық пен көркемдік дағдыларды дамыту екенін көрсетеді.

Нургуль

"Оқуға арналған әйнек" және "май тамшылайтын қылыш" бейнесі күшті және оқыту қиын, бірақ сайып келгенде пайдалы болуы мүмкін деп болжайды. Сөйлеуші өзінің қартаюы мен ата-анасының жылауы туралы ойлайтын өлеңнің соңғы жолдары өлеңнің жалпы мағынасына жеке рефлексия мен интроспекция сезімін қосады, оқырманды өзінің білімі мен өзін-өзі жетілдіруі үшін жауапкершілікті алуға шақырады.

Рахим

Бұл өлең біздің өмірімізде білім мен оқуға басымдық беру керектігін керемет еске салады. "Келіңіздер, балалар, оқыңыз, оқудан ләззат алыңыз, ерікті түрде тоқыңыз" деп қайталау бұл әрекеттердің маңыздылығын және олардың бізге ұзақ мерзімді перспективада қалай пайда әкелетінін көрсетеді.

Арслан

"Кешіріңіз" және "білмеймін" деп айту кішіпейілділік пен қателескен кезде немесе біліміміз жетіспейтін кезде мойындауға дайын болудың маңыздылығын көрсетеді. Бұл сонымен қатар білім мен түсінікке ұмтылудың құндылығын көрсетеді. "Білмеген надандыққа" және "аримастың қайғылы жылқысына" сілтеме оқырманға надандықтың жағымсыз салдарын еске түсіре отырып, өлеңге жеделдік қосады.

Ереке

Ірі қара малдың байлығы мен ғалымның байлығы арасындағы қарама-қайшылық Материалдық игіліктермен салыстырғанда білім мен білімнің маңыздылығы туралы күшті хабар болып табылады.

Гасыр

Тілектерді жасамас бұрын тоқу және "Шам шамдарын" іздеу сілтемесі оқыту мен түсінудің арқасында біз іздеген жауаптарды тауып, тілектерімізді жүзеге асыра аламыз деп болжайды.

Ербосын

"Көркемдік білім-бәрі" деген тіркес білімнің біздің өмірімізге қандай әсер етуі мүмкін екенін және ол бізді тұлға ретінде қалай қалыптастыра алатынын еске салады.

Махаббат

"Аримастың қайғылы жылқысына" сілтеме және білім сөзсіз деген идея қоршаған әлемді түсінуге және оны басқаруға көмектесетін білімнің маңыздылығын көрсетеді.

Тани

Адам тұрған сайын қатып қалатын "оқу әйнегі" туралы айту-бұл кейде оқудың қаншалықты қиын болатыны туралы метафора, бірақ бұл бізді күштірек және өміршең етеді.

Гани

"Оқыту білімді мойындайды, бір Құдай жаратқан" деген жол жоғары күшпен түсіну мен байланыс орнатудың маңыздылығын және білім бізге бұған қалай көмектесе алатынын еске салады.

Жанибек

"Кел, балалар, оқылық" жылап жатқан ата-аналардың идеясы, егер олардың баласы білімге ұмтылмаса, білімнің өзі үшін ғана емес, айналамыздағы адамдар мен болашақ ұрпақ үшін де маңыздылығын көрсетеді.

Айдана

Жалпы, "Кел, балалар, оқылық" біздің өмірімізде білім берудің, оқудың және өзін-өзі жетілдірудің маңыздылығын еске салады. Бұл бізді кішіпейіл болуға және әрқашан білім мен түсіністікке ұмтылуға шақырады. Бұл өзіңізді және айналаңыздағы әлемді жақсы түсіну үшін оқуға және жеке өсуге басымдық беру әрекетіне шақыру.