Абайдың жиырма бірінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Аз ба, көп пе, адам баласы бір түрлі мақтаннан аман болмағы - қиын іс. Сол мақтан деген нәрсенің мен екі түрлісін байқадым: біреуінің атын үлкендік деп атаймын, біреуін мақтаншақтық деймін. Үлкендік - адам ішінен өзін-өзі бағалы есеп қылмақ. Яғни, надан атанбастығын, жеңіл атанбастығын, мақтаншақ атанбастығын, әдепсіз, арсыз, байлаусыз, пайдасыз, сұрамшақ, өсекші, өтірікші, алдамшы, кеселді - осындай жарамсыз қылықтардан сақтанып, сол мінездерді бойына қорлық біліп, өзін ондайлардан зор есептемек. Бұл мінез - ақылдылардың, арлылардың, артықтардың мінезі. Олар өзімді жақсы демесе, мейлі білсін, жаман дегізбесем екен деп азаптанады. Екінші, мақтаншақ деген біреуі «демесін» демейді, «десін» дейді. Бай десін, батыр десін, қу десін, пысық десін, әрдайым не түрлі болса да, «десін» деп азаптанып жүріп, «демесінді» ұмытып кетеді. Ұмытпақ түгіл, әуелі іс екен деп ескермейді. Мұндай мақтаншақтардың өзі үш түрлі болады. Біреуі жатқа мақтанарлық мақтанды іздейді. Ол - надан, ләкин надан да болса адам. Екіншісі өз елінің ішінде мақтанарлық мақтанды іздейді. Оның надандығы толық, адамдығы әбден толық емес. Үшіншісі өз үйіне келіп айтпаса, я ауылына ғана келіп айтпаса, өзге кісі қостамайтын мақтанды іздейді. Ол - наданның наданы, ләкин өзі адам емес.

Жатқа мақталсам екен деген елім мақтаса екен дейді. Еліме мақталсам екен деген ағайыным мақтаса екен дейді. Ағайынның ішінде өзі мақтау іздеген өзімді өзім мақтап жетем дейді.


5 пікір

Темиртас

Абайдың жиырма бірінші қара сөзі мақтауға басқаша қарайтын адамдардың екі санаты бар екендігі туралы. Кейбір адамдар өздерінің есімдерін қатты бағалайды және мақтаншақтық танытпау үшін мақтаудан аулақ болуға тырысады. Басқа адамдар, керісінше, мақтауға ұмтылады және көптеген азаптарға төтеп беруге дайын, оларды ақылды және епті деп атайды.

Карим

Сөзде өз есімін бағалайтын адамдар өздерін мақтаудан тыс қояды делінген. Олар мақтауға ұмтылмайды, бірақ ақымақ және мақтаншақ болып көрінбеуге тырысады. Мұндай адамдар осындай қасиеттердің тасымалдаушыларын төмен деп санайды және өздерін олардан жоғары қояды.

Шарипа

Абайдың жиырма бірінші қара сөзде мақтанушылар кез-келген жолмен мақтауға ұмтылатындығы көрсетілген. Олар ақылды және епті деп аталу үшін көптеген азаптарға төзуге дайын. Мұндай адамдар пропорция сезімін білмейді және сынға саңырау.

Рустем

Сөзі мақтаныштардың үш санатқа бөлінетінін көрсетеді. Біріншісі бейтаныс адамдарды таң қалдыратын мақтауды іздейді. Екіншісі өз халқының арасында жарқырау үшін мақтауға қол жеткізеді. Басқалары, кем дегенде, өз үйінде бағалануы үшін мақтауды алып тастайды.

Алтай

Абайдың қара сөзі адам әртүрлі себептермен мақтауға ұмтылуы мүмкін екендігі атап өтілген. Жаудың көз алдында көрінгісі келетін адам өз халқының қалқанға көтерілуін іздейді. Кімде-кім халықты құрметтегісі келсе, өз тайпаларын мадақтайды. Жақын туыстарының арасында судья өзін мақтан тұтады және, әрине, өзін аспанға көтереді.