Абайдың он бірінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Осы елдің үнем қылып жүргені немене? Екі нәрсе. Әуелі - ұрлық, ұры ұрлықпен мал табам деп жүр. Мал иесі артылтып алып, тағы да байимын деп жүр. Ұлықтар алып берем деп, даугерді жеп, құтқарам деп ұрыны жеп жүр. Қарапайым жұрт ұрлық айтып мал алам деп, ұрыға атымды сатып пайдаланам деп, не өткізбесін арзанға түсіріп алам деп жүр. Екінші - бұзақылар біреудің ойында жоқ пәлені ойына салып, бүйтсең бек боласың, бүйтсең кеп боласың, бүйтсең кек аласың, мықты атанасың деп, ауқаттыларды азғырғалы әлек болып жүр. Кім азса, мен соған керек боламын деп, к...н қыздырып алып, өзін бір ғана азық қылайын деп жүр.

Ұлықтар пәлі-пәлі, бұл табылған ақыл деп, мен сені бүйтіп сүйеймін деп, ананы жеп, сені бүйтіп сүйеймін деп, мынаны жеп жүр. Қара халық менің сонша үйім бар, сонша ауыл-аймағыммен сойылыңды соғайын, дауыңды айтайын деп, қай көп бергенге партиялас боламын деп, құдайға жазып, жатпай-тұрмай салып жүріп басын, ауылын, қатын-баласын сатып жүр. Осы бір ұры, бұзақы жоғалса, жұртқа ой да түсер еді, шаруа да қылар еді. Бай барын бағып, кедей жоғын іздеп, ел секілденіп талапқа, тілеуге кірісер еді. Енді жұрттың бәрі осы екі бүлік іске ортақ, мұны кім түзейді? Анттың, серттің, адалдықтың, ұяттың бір тоқтаусыз кеткені ме? Ұрыны тыю да оңай болар еді, бірақ осы бұзақының тіліне еретұғын, азатұғын байларды кім тыяды?


4 пікір

Бошай

Мемлекет өз азаматтарын қорғай алмаса және әділеттілікті қамтамасыз ете алмаса, ұрлық пен арандатушылық өркендейді. Абайдың он бірінші қара сөзі адамдардың жемқор әділет министрлерінің, бай иелерінің, өршіл арандатушылар мен ұрылардың құрбаны болғанын айқын көрсетеді. Нәтижесінде қарапайым адамдар араздықтың, алдаудың және зорлық-зомбылықтың тұзағына түседі. Азаматтарды қорғайтын және осындай жағдайлардың алдын алатын жүйені құру қажет.

Жарас

Ұрлық пен арандату көбінесе бір-бірімен байланысты. Бұзақылар адамдарды ұрлыққа итермелейді, ал ұрылар әдетте серіктестердің көмегінсіз әрекет ете алмайды. Осылайша, бұл құбылыстар қылмыс тізбегін құрайды, оған көбірек адамдар қатысады. Бұл тізбекті бұзу және ұрлық пен арандатушылықтың таралуын болдырмау үшін шаралар қабылдау қажет.

Касымхан

Абайдың он бірінші қара сөзде бай иелер "өз жақсылықтарын" салмақпен "қайтаруға тырысады"делінген. Бұл қуатты адамдардың өз мүдделерін қорғау үшін өз ресурстарын қалай пайдаланатынының жарқын мысалы. Бірақ мәселені заң арқылы шешуге тырысудың орнына, олар көбінесе жемқор Әділет министрлеріне жүгінеді немесе Үкіметтегі байланыстарын пайдаланады. Бұл құқық пен әділеттілік барлық азаматтар үшін жұмыс істемейтініне әкеледі, тек билігі мен ақшасы бар адамдар үшін.

Ескали

Он бірінші қара сөзі адамдардың ұрлық пен ар-ұжданға тартылған кезде адалдық, достық және ар-ождан ұғымын жоғалтатынын көрсетеді. Олар өз тілектерінің құлына айналады және моральдық компасын жоғалтады. Бұл жалпы қоғамға теріс әсер етеді және оның барлық мүшелерінің өмір сапасының нашарлауына әкеледі. Бұл құндылықтарды қоғамда қалпына келтіру және оларды бұзғандарды жауапкершілікке тарту қажет.