Абайдың бесінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Көкірек толған қайғы кісінің өзіне де билетпейді, бойды шымырлатып, буынды құртып, я көзден жас болып ағады, я тілден сөз болып ағады. Қазақтар: «Ә, құдай, жас баладай қайғысыз қыла гөр!» деп тілек тілегенін өзім көрдім. Онысы - жас баладан гөрі өзі есті кісі болып, ескермес нәрсесі жоқсып, қайғылы кісі болғансығаны. Қайғысы не десең, мақалдарынан танырсың: әуелі - «Түстік өмірің болса, күндік мал жи», «Өзіңде жоқ болса, әкең де жат», «Мал - адамның бауыр еті», «Малдының беті - жарық, малсыздың беті - шарық», «Ер азығы мен бөрі азығы жолда», «Ердің малы елде, еріккенде қолда», «Берген перде бұзар», «Алаған қолым - береген», «Мал тапқан ердің жазығы жоқ», «Байдан үмітсіз - құдайдан үмітсіз», «Қарның ашса, қаралы үйге шап», «Қайраны жоқ көлден без, қайыры жоқ елден без» деген осындай сөздері көп, есепсіз толып жатыр.

Бұл мақалдардан не шықты? Мағлұм болды: қазақ тыныштық үшін, ғылым үшін, білім үшін, әділет үшін қам жемейді екен, мал үшін қам жейді екен, бірақ ол малды қалайша табуды білмейді екен, бар білгені малдыларды алдап алмақ яки мақтап алмақ екен, бермесе оныменен жауласпақ екен. Малды болса, әкесін жаулауды да ұят көрмейді екен. Әйтеуір ұрлық, қулық-сұмдық, тіленшілік, соған ұқсаған қылықтың қайсысын болса да қылып жүріп, мал тапса, жазалы демесек керек екен.

Бұлардың жас баланың ақылынан несі артық? Бірақ, жас бала қызыл ошақтан қорқушы еді, бұлар тозақтан да қорықпайды екен. Жас бала ұялса, жерге ене жаздаушы еді, бұлар неден болса да ұялмайды екен. Сол ма артылғаны? Қолымыздағыны үлестіріп талатпасақ, біз де өзіндей болмасақ, безеді екен. Іздеген еліміз сол ма?


6 пікір

Дурия

Біз ауырсыну мен қайғы-қасіретті сезінгенде, біздің психикамыз тұрақсыз болады, бұл біздің эмоционалды жағымызға ғана емес, дененің физикалық жағдайына да әсер етеді. Мұндай психикалық теңгерімсіздік шаршауға, шаршауға және тіпті ауыр жағдайларға әкеледі. Бұл мәтін адамның терең қайғыға ұшыраған кезде эмоцияларын басқару қиынға соғатынын көрсетеді. Сондықтан, қайтадан эмоционалды тұрақты болу үшін ауырсынуды жеңілдетуге және қайғыдан арылуға көмектесетін жолдарды табу керек.

Алтынгуль

Сондай-ақ, мәтінде қазақ халқының өмірлік ұстанымдарының ерекшеліктерін көрсететін мақал-мәтелдері келтірілген. Олар қазақтардың қажетсіз жасауға және қиын өмірлік жағдайларға бейімделуге бейім екенін көрсетеді. Мақал - мәтелдер сонымен қатар қазақтар байлық табудың адал жолын әрдайым ұнатпайтынын көрсетеді, бұл оларға тән кемшіліктер туралы айтуы мүмкін.

Суйинбай

Соңында, мәтін балалардың ересектерге қарағанда адал және шынайы бола алатындығына назар аударады. Ересектер әлдеқайда қатыгездік танытып, өз мүдделерін кез-келген жағдайда қорғай алады. Алайда, бұл барлық ересектердің жалпы сипаттамасы емес, тек жеке тұлғалар екенін түсіну керек. Осылайша, мәтінде біздің өмір жолымызда кездесетін қиындықтарға қарамастан, адалдық пен моральдық принциптерді қалай сақтау керектігі туралы маңызды сұрақ туындайды.

Суйинбай

Қандай терең мәтін. Ол біздің әрқайсымызда сөзсіз пайда болатын адамның сезімдері мен эмоцияларын сипаттайды. Автор қайғы мен қайғы денені әлсіретіп, жанды құрғатуы мүмкін екенін айтады, кейде мұндай жағдайларда өзін-өзі ұстау қиынға соғады. Сонымен қатар, автор нәресте сияқты алаңсыз болуға деген ұмтылысты сипаттайды. Бұл түсінікті, өйткені өмір, әсіресе қазіргі уақытта, өте қиын және стрессті болуы мүмкін. Бірақ мұндай дүниеден бас тартудың салдары қандай? Мәтінде айтылған мақал-мәтелдер адамдардың байлық үшін көп нәрсеге дайын екенін, көптеген адамдар адалдықтың не екенін білмейтінін және өмірдің әділетсіз екенін, адамдар бір-бірін алдауға дайын екенін және тіпті жақын туыстарының алдында тоқтамайтынын айтады. Бұл өте қайғылы және жиіркенішті.

Дияр

Мәтінде ересек адам нәрестеден гөрі ақылды деген сұрақ туындайды. Әрине, ересек адамның өмірлік тәжірибесі, білімі, проблемаларды талдау және шешу қабілеті бар. Алайда, эмоциялар мен сезімдерге келетін болсақ, балалар үлкен даналық көрсете алады. Балада ересек адам сияқты жағымсыз эмоциялар мен бақытсыздықтардың багажы көп емес және бұл оған айналасындағы әлемді анық және жай ғана көруге мүмкіндік береді. Сонымен қатар, балалар ересектерге қарағанда ашық және стихиялы, бұл оларға шынайы эмоциялар көрсетуге және басқа адамдармен қарым-қатынаста шынайы болуға мүмкіндік береді.

Ерсайын

Мәтін-қазіргі қоғам өмірінің қайғылы көрінісі. Өкінішке орай, бүгінде көптеген адамдар кедейлікте өмір сүреді, әділетсіздіктен зардап шегеді және байлыққа жету үшін көп нәрсеге дайын болуы мүмкін. Бұл мінез құлықтың нәтижесінде адал және адал адамдар зардап шегеді