Абайдың отыз екінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Білім-ғылым үйренбекке талап қылушыларға әуелі білмек керек. Талаптың өзінің біраз шарттары бар. Оларды білмек керек, білмей іздегенмен табылмас.

Әуелі - білім-ғылым табылса, ондай-мұндай іске жаратар едім деп, дүниенің бір қызықты нәрсесіне керек болар еді деп іздемекке керек. Оның үшін білім-ғылымның өзіне ғана құмар, ынтық болып, бір ғана білмектіктің өзін дәулет білсең және әр білмегеніңді білген уақытта көңілде бір рахат хұзур хасил болады. Сол рахат білгеніңді берік ұстап, білмегеніңді тағы да сондай білсем екен деп үміттенген құмар, махаббат пайда болады. Сонда әрбір естігеніңді, көргеніңді көңілің жақсы ұғып, анық өз суретімен ішке жайғастырып алады.

Егер дін көңілің өзге нәрседе болса, білім-ғылымды бір-ақ соған себеп қана қылмақ үшін үйренсең, ондай білімге көңіліңнің мейірімі асырап алған шешеңнің мейірімі секілді болады. Адамның көңілі шын мейірленсе, білім-ғылымның өзі де адамға мейірленіп, тезірек қолға түседі. Шала мейір шала байқайды.

Екінші - ғылымды үйренгенде, ақиқат мақсатпен білмек үшін үйренбек керек. Бахасқа бола үйренбе, азырақ бахас көңіліңді пысықтандырмақ үшін залал да емес, көбірек бахас адамды түземек түгіл, бұзады. Оның себебі әрбір бахасшыл адам хақты шығармақ үшін ғана бахас қылмайды, жеңбек үшін бахас қылады. Ондай бахас хусідшілікті зорайтады, адамшылықты зорайтпайды, бәлкім, азайтады. Және мақсаты ғылымдағы мақсат болмайды, адам баласын шатастырып, жалған сөзге жеңдірмекші болады. Мұндай қиял өзі де бұзықтарда болады. Жүз тура жолдағыларды шатастырушы кісі бір қисық жолдағы кісіні түзеткен кісіден садаға кетсін! Бахас - өзі де ғылымның бір жолы, бірақ оған хирслану жарамайды. Егер хирсланса, өз сөзімшіл ғурурлық, мақтаншақтық, хусідшілік бойын жеңсе, ондай адам бойына қорлық келтіретұғын өтіріктен де, өсектен де, ұрсып-төбелесуден де қашық болмайды.

Үшінші - әрбір хақиқатқа тырысып ижтиһатыңмен көзің жетсе, соны тұт, өлсең айрылма! Егерде ондай білгендігің өзіңді жеңе алмаса, кімге пұл болады? Өзің құрметтемеген нәрсеге бөтеннен қайтіп құрмет күтесің?

Төртінші - білім-ғылымды көбейтуге екі қару бар адамның ішінде: бірі - мұлахаза қылу, екіншісі - берік мұхафаза қылу. Бұл екі қуатты зорайту жаһатінде болу керек. Бұлар зораймай, ғылым зораймайды.

Бесінші - осы сөздің он тоғызыншы бабында жазылған ақыл кеселі деген төрт нәрсе бар. Содан қашық болу керек. Соның ішінде уайымсыз салғырттық деген бір нәрсе бар, зинһар, жаным, соған бек сақ бол, әсіресе, әуелі - құданың, екінші - халықтың, үшінші - дәулеттің, төртінші - ғибраттың, бесінші - ақылдың, ардың -бәрінің дұшпаны. Ол бар жерде бұлар болмайды.

Алтыншы - ғылымды, ақылды сақтайтұғын мінез деген сауыты болады. Сол мінез бұзылмасын! Көрсеқызарлықпен, жеңілдікпен, я біреудің орынсыз сөзіне, я бір кез келген қызыққа шайқалып қала берсең, мінездің беріктігі бұзылады. Онан соң оқып үйреніп те пайда жоқ. Қоярға орны жоқ болған соң, оларды қайда сақтайсың? Қылам дегенін қыларлық, тұрам дегенінде тұрарлық мінезде азғырылмайтын ақылды, арды сақтарлық беріктігі, қайраты бар болсын! Бұл беріктік бір ақыл, ар үшін болсын!


10 пікір

Амир

Абайдың бұл сөздері мақтанудың ешқандай пайда әкелмейтінін, керісінше, мақсатқа жетуге кедергі келтіретінін айтады. Тек өзінің жетістіктері туралы айтатын адам үлкен істер мен жоғары ойларға қабілетті емес.

Куаныш

Мақтаншақ адамдар құрметті адамдар бола алмайды, өйткені олардың ар-ұжданы да, өзін-өзі бағалауы да жоқ. Олар үлкен істерге қажетті шешімділікке, батылдыққа және адамгершілікке ие емес.

Акмарал

Абайдың отыз екінші қара сөзі аңғал адамдар өздерінің қабілеттері арқылы жетістікке жетті деп ойлайды, бірақ іс жүзінде көптеген жетістіктер сәттілік пен басқа адамдардың көмегіне байланысты. Мұны ұмытып кететін адамдар көбінесе менмен және тәкаппар болады.

Карим

Қазақтар өздерінің жауынгерлік рухы мен табандылығымен танымал, бірақ кейде бұл ешқандай мағынасы жоқ ақымақ қауіптер түрінде көрінеді. Нағыз шешім бос сөздермен емес, батыл әрекеттермен көрінеді.

Оралбек

Абайдың бұл қара сөздері адамды тек сыртқы келбеті бойынша бағалауға болмайтынын еске салады. Жомарттық, антқа адалдық және жанқиярлық сияқты жақсы қасиеттер әрқашан бір қарағанда көрінбейді, бірақ олар адамды шынайы және құрметті етеді.

Елеу

Абайдың бос мақтанышпен алысқа бармайтындығы туралы бұл сөзі сіздің жетістіктеріңіз туралы ғана емес, олардың шынымен де болуы қаншалықты маңызды екендігі туралы ойландырады. Мақтаншақтық адамдардың сізді байыпты қабылдамауына әкелуі мүмкін және бұл сіздің беделіңіз бен мансабыңызға теріс әсер етуі мүмкін.

Ыбырай

Мақтаншақтарда өзін-өзі бағалау және үлкен істерге қабілеттілік жоқ. Олар әдетте тәуекелге баруға және қиындықтарға тап болуға дайын емес, бұл оларды батылдық пен батылдықты қажет ететін тапсырмаларды орындауға жарамсыз етеді. Олар өздерінің жалғанвигіктері мен жетістіктері туралы айтуды жөн көреді.

Бошай

Кейбір адамдар мақсатына жету үшін шектен шығуға дайын. Олар өздерінің шешімділігі мен өз өмірін құрбан етуге дайын екендігі туралы айтады, бірақ іс жүзінде олар өз сөздерін ақтамауы мүмкін. Кейбір адамдар өз өмірлеріне онша мән бермейді және оны қандай да бір мақсатқа тәуекел етуге дайын.

Омар

Абай қазақтардың әлсіздігін мойындамайтынын және әрқашан өздерінің ар-намысы мен абыройы үшін әрекет етуге дайын екенін айтады. Бұл олардың абайсызда екенін немесе өз өмірін құрбан ететінін білдірмейді, бірақ олар күшті күш-жігерді қажет етсе де, өздерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін сақтауға тырысады.

Медетбек

Өзінен көп сөйлейтін адамдарға әрқашан сенім артуға болмайды. Ар-намыссыз және ар-намыссыз бос үй жақсы көшбасшы немесе басқарушы бола алмайды, өйткені ол сенімді бола алмайды және сөздері мен әрекеттері үшін жауапкершілікті өз мойнына алуға дайын емес. Табысты және сенімді көшбасшы болу үшін не айтқаныңыз бен не істеп жатқаныңыз арасындағы тепе-теңдікті сақтау маңызды.