Абайдың он төртінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Тірі адамның жүректен аяулы жері бола ма? Біздің қазақтың жүректі кісі дегені - батыр кісі дегені. Онан басқа жүректің қасиеттерін анықтап біле алмайды. Рақымдылық, мейірбандылық, әртүрлі істе адам баласын өз бауырым деп, езіне ойлағандай оларға да болса игі еді демек, бұлар - жүрек ісі. Асықтық та - жүректің ісі. Тіл жүректің айтқанына көнсе, жалған шықпайды. Амалдың тілін алса, жүрек ұмыт қалады. Қазақтың «жүректісі» мақтауға сыймайды. Айтқанға көнгіш, уағдада тұрғыш, бойын жаманшылықтан тез жиып алғыш, көштің соңынан итше ере бермей, адасқан көптен атының басын бұрып алуға жараған, әділетті ақыл мойындаған нәрсеге, қиын да болса, мойындау, әділетті ақыл мойындамаған нәрсеге, оңай да болса, мойындамау - ерлік, батырлық осы болмаса, қазақтың айтқан батыры - әншейін жүректі емес, қасқыр жүректі деген сөз.

Қазақ та адам баласы ғой, көбі ақылсыздығынан азбайды, ақылдың сөзін ұғып аларлық жүректе жігер, қайрат, байлаулылықтың жоқтығынан азады. Білімді білсе де, арсыз, қайратсыздығынан ескермей, ұстамай кетеді. Жаманшылыққа бір елігіп кеткен соң, бойын жиып алып кетерлік қайрат қазақта кем болады. Осы жұрттың көбінің айтып жүрген мықты жігіт, ер жігіт, пысық жігіт деп ат қойып жүрген кісілерінің бәрі - пәлеге, жаманшылыққа еліртпек үшін, бірін-бірі «айда, батырлап!» қыздырып алады да, артын ойлатпай, азғыратұғын сөздері. Әйтпесе құдайға терістіктен, не ар мен ұятқа терістіктен сілкініп, бойын жиып ала алмаған кісі, үнемі жаманшылыққа, мақтанға салынып, өз бойын өзі бір тексермей кеткен кісі, тәуір жігіт түгіл, әуелі адам ба өзі?


8 пікір

Жанар

Бұл Абайдың он төртінші қара сөзі өте қызықты, өйткені ол қазақтардың мәдениетінде жүрекке қаншалықты мән берілетінін және оның адами қасиеттерді қалыптастырудағы рөлін көрсетеді.

Мажит

Қазақтар батырларды "жүректі" деп атайды, бұл батылдық пен табандылық шынайы жүректің болуымен байланысты екенін көрсетеді.

Ахмет

Абай қазақтардың қате түсініктері ақымақтықпен байланысты емес, керісінше жүрек жауап беретін ақыл-ойдың дауысында қаттылықтың болмауымен байланысты екенін атап көрсетеді.

Касымхан

Абайдың түпкі ойы-жігіттер қатты лақап аттармен анықталмайды, керісінше олардың ар-намысы мен өлшем сезімімен анықталады.

Фатима

Он төртінші қара сөзі "батылдық" ұғымының қазақ мәдениетіндегі "жүрекпен" қаншалықты тығыз байланысты екенін көрсетеді. Адамның ең жақсы қасиеттері жүректен туады деген Идея басқа мәдениеттер үшін қызықты және пайдалы болуы мүмкін. Адамдарға олардың интеллектуалды және физикалық қабілеттерінің объективі арқылы қараудың орнына, біз олардың жүректерін іс-әрекеттері мен сөздерінде қалай көрсететініне назар аудара аламыз.

Жандос

Абайдың өз іс-әрекеттерінде шыншыл және адал болу үшін таза жүректің маңыздылығын көрсетеді. Егер сөз жүректен шықса, онда ол жалған болуы мүмкін емес. Бұл идея мейірімділік пен адалдық жасанды түрде қайталанбайтын қасиеттер екенін көрсетеді - олар жүректен шыққан.

Ыксан

Абайдың он төртінші қара сөзі сонымен қатар таза жүрегі бар адам әрқашан өз сөзіне адал болатынын және қиындықтарға тап болу керек болса да, өз принциптерін өзгертпейтінін көрсетеді. Бұл идея бізге мейірімділік пен батылдық әрқашан келісім мен мойынсұнуды білдірмейтінін түсінуге көмектеседі - керісінше, олар ерік пен қарсылықты қажет етуі мүмкін, әсіресе әділетсіздікке тап болған кезде.

Жангир

Сонымен, мәтін "жигит" терминін мақтау ретінде қолдану, егер адам өзінің абыройын жоғалтып, святотатц болса, қауіпті болуы мүмкін екенін ескертеді. Бұл идея бізге олардың басқа адамдардың іс-әрекеттерін қалай бағалайтынымызға мұқият болу керектігін еске салады және батылдық танытатындардың бәрі бірдей нағыз батырлар емес екенін есте ұстаған жөн.