Абайдың сегізінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Осы ақылды кім үйренеді, насихатты кім тыңдайды?

Біреу - болыс, біреу - би. Олардың ақыл үйренейін, насихат тыңдайын деген ойы болса, ол орынға сайланып та жүрмес еді. Олар өздері де үздік кісіміз, өздеріміз біреуге үлгі беріп, ақыл айтарлықпыз деп сайланды. Өздері түзеліп жеткен, енді елді түзерлігі-ақ қалған. Ол не қылып тыңдасын және тыңдайын десе де, қолы тие ме? Басында өзіндік жұмысы бар: ұлығымызға жазалы болып қаламыз ба, елдегі бұзақыларымызды бүлдіріп аламыз ба, немесе халқымызды бүлдіріп аламыз ба, яки өзіміз шығымдап, шығынымызды толтыра алмай қаламыз ба? - деген ебіне қарай біреуді жетілтейін деп, біреуді құтылтайын деген бейнетінің бәрі басында, қолы тимейді.

Байлар, олар өздері де бір күн болса да, дәулет қонып, дүниенің жарымы басында тұр. Өзінде жоқты малыменен сатып алады. Көңілдері көкте, көздері аспанда, адалдық, адамдық, ақыл, ғылым, білім - ешнәрсе малдан қымбат демейді. Мал болса, құдай тағаланы да паралап алса болады дейді. Оның діні, құдайы, халқы, жұрты, білімі, ұяты, ары, жақыны - бәрі мал. Сөзді қайтіп ұқсын, ұғайын десе де, қолы тие ме? Ол малды суармақ, тойғызбақ; саудасын жиғызбақ, күзеттірмек, бақтырмақ, ұры-бөрі, қыс, суық-сұғанақ - солардан сақтанбақ, солардан сақтарлық кісі таппақ. Оның бәрін жайғастырып, аяғын алып келіп мақтанға орналастырғанша қашан? Қолы тимейді.

Енді ұры-залым, сұм-сұрқия өздері де тыңдамайды.

Онша-мұнша қой жүнді қоңыршалар күнін де көре алмай жүр. Аналар анадай болып тұрғанда, білім, ғылым, ақылды не қылсын? Және де білім, ғылым кедейге керегі жоқтай-ақ: «Бізді не қыласың, ана сөзді ұғарлықтарға айт!» дейді. Оның өзгеменен ісі жоқ, ана алдындағы үшеуіндей болған жанның ойында ешбір қайғысы, мұңы болмаса керек.


5 пікір

Зейнеп

Билік, байлар, ұрылар және кедейлер сияқты адамдардың әртүрлі санаттарын қарастырған кезде, біз осы санаттардың әрқайсысы үшін Дана кеңестерді тыңдау қиын болуы мүмкін екенін байқаймыз. Билік бар адамдар көбінесе өздерін жақсы біледі деп санайды және басқаларды тыңдауға уақыт жоқ. Олар тым бос емес, олардың міндеттері үнемі қамқорлықты, кірісті және ашытуды қажет етеді. Нәтижесінде олар басқалардың кеңестерін тыңдауға уақыт таба алмайды.

Сакып

Байлар, өз кезегінде, қажет нәрсенің бәрін сатып ала алады және Ар-намыс, ақыл мен ғылымға мән бермейді деп санайды. Оның орнына, олар өздерінің ақылына емес, байлығына сүйенеді. Нәтижесінде олар дана кеңестерге құлақ аспайды және білім мен даналықты іздемейді. Абайдың сегізінші қара сөзі осы туралы.

Манап

Ұрылар, зұлымдар мен алаяқтар да дана кеңестерді тыңдамайды, өйткені олардың мүдделері қоғамдық мүдделерге қайшы келеді. Олар заңсыз немесе моральдық тұрғыдан қолайсыз болса да, өздерінің жеке мүдделері үшін әрекет етеді.

Адия

Ақырында, әрең күн көретін кедейлер ғылыммен айналысу мен оқуды олар көтере алмайтын сән-салтанат деп санауы мүмкін. Кедейлік пен қайғы-қасірет оларға дана кеңестерді тыңдауға көп уақыт пен күш қалдырмайды.

Зауреш

Жалпы, барлық осы санаттағы адамдар үшін дана кеңестерді тыңдау қиын болуы мүмкін. Бірақ Абайдың сегізінші қара сөзі олар оны үйрене алмайды дегенді білдірмейді. Сайып келгенде, дана кеңестерді тыңдау жеке даму мен табысты өмірдің негізгі элементтерінің бірі болып табылады. Бұл бізге басқа адамдардың тәжірибесінен сабақ алуға және тәжірибені өз өмірімізде пайдалануға мүмкіндік береді.