Абайдың он жетінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Қайрат, ақыл, жүрек үшеуі өнерлерін айтысып, таласып келіп, ғылымға жүгініпті. Қайрат айтыпты: «Ей, ғылым, өзің де білесің ғой, дүниеде ешнәрсе менсіз кәмелетке жетпейтұғынын; әуелі, өзіңді білуге ерінбей-жалықпай үйрену керек, ол - менің ісім. Құдайға лайықты ғибадат қылып, ерінбей-жалықпай орнына келтірмек те - менің ісім. Дүниеге лайықты өнер, мал тауып, абұйыр мансапты еңбексіз табуға болмайды. Орынсыз, болымсыз нәрсеге үйір қылмай, бойды таза сақтайтұғын, күнәкәрліктен, көрсеқызар жеңілдіктен, нәфсі шайтанның азғыруынан құтқаратұғын, адасқан жолға бара жатқан бойды қайта жиғызып алатұғын мен емес пе? Осы екеуі маған қалай таласады?» - депті.

Ақыл айтыпты: «Не дүниеге, не ахиретке не пайдалы болса, не залалды болса, білетұғын - мен, сенің сөзіңді ұғатұғын - мен, менсіз пайданы іздей алмайды екен, залалдан қаша алмайды екен, ғылымды ұғып үйрене алмайды екен, осы екеуі маған қалай таласады? Менсіз өздері неге жарайды?» - депті.

Онан соң жүрек айтыпты: «Мен - адамның денесінің патшасымын, қан менен тарайды, жан менде мекен қылады, менсіз тірлік жоқ. Жұмсақ төсекте, жылы үйде тамағы тоқ жатқан кісіге төсексіз кедейдің, тоңып жүрген киімсіздің, тамақсыз аштың күй-жәйі қандай болып жатыр екен деп ойлатып, жанын ашытып, ұйқысын ашылтып, төсегінде дөңбекшітетұғын - мен. Үлкеннен ұят сақтап, кішіге рақым қылдыратұғын - мен, бірақ мені таза сақтай алмайды, ақырында қор болады. Мен таза болсам, адам баласын алаламаймын: жақсылыққа елжіреп еритұғын - мен, жаманшылықтан жиреніп тулап кететұғын - мен, әділет, нысап, ұят, рақым, мейірбаншылық дейтұғын нәрселердің бәрі менен шығады, менсіз осылардың көрген күні не? Осы екеуі маған қалай таласады?» - депті.

Сонда ғылым бұл үшеуінің сөзін тыңдап болып, айтыпты:

- Ей, қайрат, сенің айтқаныңның бәрі де рас. Ол айтқандарыңнан басқа да көп өнерлеріңнің бары рас, сенсіз ешнәрсенің болмайтұғыны да рас, бірақ қаруыңа қарай қаттылығың да мол, пайдаң да мол, бірақ залалың да мол, кейде жақсылықты берік ұстап, кейде жамандықты берік ұстап кетесің, соның жаман, - депті.

-Ей, ақыл! Сенің айтқандарыңның бәрі де рас. Сенсіз ешнәрсе табылмайтұғыны да рас. Жаратқан тәңіріні де сен танытасың, жаралған екі дүниенің жайын да сен білесің. Бірақ сонымен тұрмайсың, амал да, айла да - бәрі сенен шығады. Жақсының, жаманның екеуінің де сүйенгені, сенгені - сен; екеуінің іздегенін тауып беріп жүрсің, соның жаман, - депті. - Сен үшеуіңнің басыңды қоспақ - менің ісім, - депті. Бірақ сонда билеуші, әмірші жүрек болса жарайды. Ақыл, сенің қырың көп, жүрек сенің ол көп қырыңа жүрмейді. Жақсылық айтқаныңа жаны-діні құмар болады. Көнбек түгіл қуанады. Жаманшылық айтқаныңа ермейді. Ермек түгіл жиреніп, үйден қуып шығарады.

- Қайрат, сенің қаруың көп, күшің мол, сенің де еркіңе жібермейді. Орынды іске күшіңді аятпайды. Орынсыз жерге қолыңды босатпайды. Осы үшеуің басыңды қос, бәрін де жүрекке билет, - деп ұқтырып айтушының аты ғылым екен. Осы үшеуің бір кісіде менің айтқанымдай табылсаңдар, табанының топырағы көзге сүртерлік қасиетті адам - сол. Үшеуің ала болсаң, мен жүректі жақтадым. Құдайшылық сонда, қалпыңды таза сақта, құдай тағала қалпыңа әрдайым қарайды деп кітаптың айтқаны осы, — депті.


8 пікір

Жанша

Бұл қара сөзде адамның үш маңызды сипаттамасы - күш, ақыл және жүрек бейнеленген. Олардың әрқайсысы өзінің артықшылығы мен адам өмірі үшін маңыздылығын растайды. Осылайша, автор осы сипаттамалардың әрқайсысының маңыздылығын атап көрсетеді және бізді өмірде үйлесімділікке жету үшін олардың арасындағы тепе-теңдікке шақырады.

Жан

Күш, ақыл мен жүрек адамдардың өміріне әсер ететін жоғары күштер ретінде ұсынылған. Олардың әрқайсысы адам өміріндегі маңызды рөлді өзіне жатқызады. Осылайша, мәтін әр адамның өмірінде не маңызды және осы қасиеттерді теңестіру қаншалықты маңызды деген сұрақ туғызады.

Улан

Абайдың он жетінші қара сөзде сипаттамалардың әрқайсысын сипаттау үшін метафораларды қолданады. Мысалы, күш жеңілдік пен ұятты әрекеттерден қорғайды, ақыл адамға ненің пайдалы және ненің зиянды екенін біледі, ал жүрек - өмірдің патшасы. Осылайша, Абай әрбір сипаттаманы өз еркімен және адамдардың өміріне әсер ететін жеке тұлға ретінде сипаттайды.

Ануар

Абайдың он жетінші қара сөзі сізді осы қасиеттердің қайсысы адам өмірі үшін маңызды екендігі туралы ойлануға мәжбүр етеді. Алайда, Абай қайсысы маңызды екендігі туралы ешқандай қорытынды жасамайды. Оның орнына, автор бізді барлық үш сипаттаманы теңестіруге және өмірде үйлесімділікке жету үшін оларды ақылмен пайдалануға шақырады.

Ердос

Алайда, білім бұл Тараптардың әрқайсысының өзіндік артықшылықтары мен кемшіліктері бар екенін байқайды. Осы тараптардың бірігуімен ғана адам өмірінің үйлесімділігі мен тазалығына қол жеткізуге болады.

Бибинур

Білім күштің қатыгездікке әкелуі мүмкін екенін және ақыл-ойды айлакерлік пен айлакерліктің жемісі үшін қолдануға болатындығын көрсетеді. Тек жүрек дұрыс жолды көрсете алады, өйткені ол моральдық құндылықтар мен сезімдерге жауап береді. Бұл адамның жеке басының әр жағы басқалармен тепе-теңдікте болуының маңыздылығын көрсетеді.

Мадина

Он жетінші қара сөзде сонымен қатар жүректің адам тұлғасының ең маңызды жағы екенін көрсетеді. Бұл дұрыс жолды көрсетіп, қатыгездік пен алдауды болдырмауға көмектеседі. Бұл бізге жүрегімізді ұстану керектігін және басқалардың алдындағы моральдық жауапкершілігімізді ұмытпау керектігін еске салады.

Райымбек

Білім сонымен қатар адам тұлғасының барлық жақтарын біріктіру соқырларды сауықтыратын және адам өмірінің үйлесімділігі мен тазалығына қол жеткізе алатын "әділ" құруға әкелуі мүмкін екенін көрсетеді. Бұл біздің толық әлеуетімізге жету үшін өмірімізде тепе-теңдік пен үйлесімділікке ұмтылуымыз керек екенін еске салады.