Абайдың төртінші қара сөзі - Абайдың қара сөздерінен толықтай мойыншақ сөйлемдер

Әрбір байқаған адам білсе керек: күлкі өзі бір мастық екенін, әрбір мас кісіден ғафил көп өтетұғынын да, әрбір мастың сөйлеген кезінде бас ауыртатұғынын. Бұлай болғанда, күлкіге салынған кісі не шаруадан, не ақылдан, не бір ұят келерлік істен құр, ғафил көп өткізіп отырса керек. Осындай ғафилдік көп өткізіп, өлмеген кісінің не дүниеде, не ахиретте басы бір ауырмай қалмаса керек.

Әрбір уайым-қайғы ойлағыш кісі не дүние шаруасына, не ахирет шаруасына өзгеден жинақырақ болса керек. Әрбір жинақылықтың түбі кәніш болса керек. Енді олай болғанда, үнемі уайым-қайғыменен жүре аламыз ба? Үнемі күлмей жүруге жан шыдай ма екен? Жоқ, мен үнемі уайым-қайғыменен бол демеймін. Уайым-қайғысыздығыңа уайым-қайғы қыл дағы, сол уайым-қайғысыздықтан құтыларлық орынды харекет табу керек һәм қылу керек. Әрбір орынды харекет өзі де уайым-қайғыны азайтады, орынсыз күлкіменен азайтпа, орынды харекетпен азайт!

Шығар есігін таба алмай, уайым-қайғының ішіне кіріп алып, қамалып қалмақ, ол өзі де - бір антұрғандық. Және әрбір жаман кісінің қылығына күлсең, оған рахаттанып күлме, ыза болғаныңнан күл, ызалы күлкі - өзі де қайғы. Ондай күлкіге үнемі өзің де салынбассың, әрбір жақсы адамның жақсылық тапқанына рахаттанып күлсең, оның жақсылықты жақсылығынан тапқандығын ғибрат көріп күл. Әрбір ғибрат алмақтың өзі де мастыққа жібермей, уақытымен тоқтатады. Көп күлкінің бәрін де мақтағаным жоқ, оның ішінде бір күлкі бар-ау, құдай жаратқан орныменен іштен, көкіректен, жүректен келмейді, қолдан жасап, сыртыменен бет-аузын түзеп, бай-бай күлкінің әнін сәндеп, әдемішілік үшін күлетін бояма күлкі.

Адам баласы жылап туады, кейіп өледі. Екі ортада, бұ дүниенің рахатының кайда екенін білмей, бірін-бірі аңдып, біріне-бірі мақтанып, есіл өмірді ескерусіз, босқа, жарамсыз қылықпен, қор етіп өткізеді де, таусылған күнде бір күндік өмірді бар малына сатып алуға таба алмайды.

Қулық саумақ, көз сүзіп, тіленіп, адам саумақ - өнерсіз иттің ісі. Әуелі құдайға сыйынып, екінші өз қайратыңа сүйеніп, еңбегіңді сау, еңбек қылсаң, қара жер де береді, құр тастамайды.


8 пікір

Абай

автор бізді адамдардың жаман істеріне қуанбауға, керісінше жақсы істерге қуануға шақырады. Ол бақытсыздықты көргенде күлкіміз ащы болуы керек, ал игі істі көргенде қуанышымыз шынайы болуы керек дейді. Сайып келгенде, автор біздің өміріміздегі моральдық принциптер мен этиканың маңыздылығын атап көрсетеді. Басқа адамдардың іс-әрекеттеріне біздің реакциямыз өз өмірімізге терең әсер етуі мүмкін.

Абзал

Екінші абзац адамдар арасындағы айырмашылықтарға баса назар аударады және әр адамның ерекше екендігіне баса назар аударады. Кейбір адамдарда табысқа жету үшін қажетті қасиеттер бар, мысалы, ақыл мен жинақ, ал басқа адамдарда әртүрлі қасиеттер болуы мүмкін. Автор бұл әрқашан байсалды болу керек және көңіл көтермеу керек дегенді білдірмейді, бірақ бос күлкіде емес, ақылға қонымды жұмыста ұмытып кету маңызды екенін атап көрсетеді.

Абыз

Үшінші абзацта автор бізді адамдардың жаман істеріне қуанбауға, керісінше жақсы істерге қуануға шақырады. Ол бақытсыздықты көргенде күлкіміз ащы болуы керек, ал игі істі көргенде қуанышымыз шынайы болуы керек дейді. Сайып келгенде, автор біздің өміріміздегі моральдық принциптер мен этиканың маңыздылығын атап көрсетеді. Басқа адамдардың іс-әрекеттеріне біздің реакциямыз өз өмірімізге терең әсер етуі мүмкін.

Абылай

Абайдың төртінші қара сөзі біздің өміріміздегі ақыл мен модерацияның маңыздылығын еске түсіреді. Автор бізді абайсыздық пен асығыс әрекеттерге әкелуі мүмкін кең таралған күлкіден сақтандырады. Оның орнына, ол бізді рухани және материалдық жетістікке жетелейтін ақыл мен жинақылыққа ұмтылуға шақырады. Алайда, автор сонымен бірге бұл біз әрқашан байсалды және қайғылы болуымыз керек дегенді білдірмейді. Ақылға қонымды жұмыс пен ойын-сауық арасындағы тепе-теңдікті табу маңызды.

Агзам

Абайдың қара сөзі сонымен қатар біз басқа адамдардың жаман істеріне қуанбауымыз керек екенін көрсетеді. Оның орнына, біз басқа адам бере алатын жақсы нәрселер мен мысалдарға назар аударуымыз керек. Бұл бізге басқа адамдарды құрметтеудің маңыздылығын және олардың жетістіктерін, сондай-ақ жағымсыз эмоцияларға бой алдырмай, жақсы жаққа ұмтылуымыз керек екенін еске салады.

Адиль

Төртінші қара сөзі сонымен қатар барлық адамдар әртүрлі екенін және әркім бақыт пен табысқа жетудің өзіндік жолын таба алатынын көрсетеді. Кейбір адамдар жұмыста қуаныш таба алады, ал басқалары ойын - сауық пен күлкіден қуаныш таба алады. Әркімнің өз пікірі мен таңдауына құқығы бар екенін есте ұстаған жөн. Алайда, автор өмірде шынайы бақыт пен жетістікке жету үшін біздің іс-әрекеттеріміз бен эмоцияларымызда модерация мен ақылдың маңыздылығын еске салады.

Адиль

Абайдың төртінші қара сөзі қазақ халқының өз ерекшеліктері мен дәстүрлері бар екенін көрсетеді, оларды мақал-мәтелдерінен білуге болады. Олар қазақтар байлықты адал жинай алмайтындығын, сондай-ақ олардың саусақтарын айналдыра алмайтындығын айтады. Мақал-мәтелдер көрсеткендей, қазақтар қатыгез және қажет болған жағдайда бір-бірінің қақпасын жыртуға дайын болуы мүмкін. Осылайша, бұл баяндау қазақ халқы мен оның ерекшеліктерін жақсы түсінуге қызмет ете алады.

Айбек

Абайдың төртінші қара сөзі қайғы мен қайғы болған кезде эмоцияларыңызды басқарудың қиындығын сипаттайды. Автор сәбилер сияқты өмірлері жеңіл-желпі болуын өтінген қазақтардың мысалын келтіреді. Бұл жағдайда адам өзінің эмоцияларын басқара алмайды және көбінесе өмірдің бұзылуынан зардап шегеді. Бұл эмоциялардан зардап шекпеу үшін оларды басқаруды үйрену маңызды екенін еске салады.